söndag 11 maj 2014

Bästa boken du läste förra året

Den första utmaningen handlar om att skriva om den bästa boken jag läste förra året. Jag tittar i min lista över vilka böcker jag läste förra året och får lite svårt att välja. Böcker kan vara bra på så många olika sätt beroende på när man läser dem och i vilket syfte. Ska jag välja en mycket seriös och djup bok, ett verkligt äventyr eller en feel-goodroman. Mitt val hamnar på den sista kategorin och då blir det:

Rosengädda nästa av Emma Hamberg

Här får man möta ett galleri av personer som alla har sina egna speciella styrkor och bekymmer. Det är just detta jag brukar falla för i Emma Hambergs böcker. På ytan ser vi alla ut att falla inom normen, men när vi skrapar på ytan så finns det  något annat under. 

Jag fascineras som alltid av personer som vågar gå sina egen vägar och stå för sina vägval. Trots att det (vad jag vet) handlar om fiktiva personer så stannar de kvar inom mig. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar